onsdag den 5. januar 2011

Lidt Nyt

Der er bestilt tid til drægtighedsskanning den 19 januar så x fingerne :-) Jeg har nu ikke den store tvivl der er hvalpe på vej !!!!!!


Jeg er blevet gjort opmærksom på jeg godt lige kunne skrive om dette :


Opvæksten hos mig:

jeg har læst Mary Rays superhunden 
og der er simpelhen planen for de 8 uger hvalpene er hos mig.
starter allerede når hvalpen er 3 dage gammel med tidlig neurologisk stimulering. Jeg kan anbefale man læser bogen

Hvalpene
Når de forlader mig, er de blevet:
  • Øjenundersøgt for diverse øjensygdomme (øjenspejlet på dyrehospital)
  • Helbredsundersøgt af dyrlæge
  • Fået 1. vaccination
  • Fået diverse ormekure
  • Blevet chipsede
  • DKK-registrerede i DKK’s Hundeweb – DKK-stambog

Når hvalpen afleveres
  • DKK-stambog udleveres
  • Startfoder udleveres, fra pro-plan
  • Halsbånd+ line til hvalpen 
  • tilbud om 5 gange hvalpetræning
  • en instinkttest når hvalpene er gammel nok
  • så vil jeg have lavet en mappe til hver hvalp indeholdende billeder og beskrivelse af de første 8 uger.

9 kommentarer:

  1. Jamen jeg kan da næsten ikke vente, til de små væsner er født og at jeg har mulighed for at følge dem fra 1. dag
    Jeg må se om, jeg kan få fri til skanningen.

    SvarSlet
  2. Uhh det bliver så spændene, glæder mig vildt til at følge de små Glen/Tess kombier :-)

    SvarSlet
  3. Disse hvalpe kommer at vokse op som små prinser og prinsesser :-))
    Theo vil gerne være med og være den søde onkel fremmed hund når den tid kommer. :-)
    knus Åsa

    SvarSlet
  4. iiiih det er så spændende, kan næsten ikke vente :D
    Den 19. er mobilens lydstyrke skruet op på max, for selvfølgelig er det en positiv sms der tikker ind :D

    SvarSlet
  5. @ Fru Huebert og Winnie ja det er næsten ikke til at vente men Tess vise tegn på der er hvalpe på vej.
    @ Åsa ja det bliver små prinser og prinsesser. Theo er velkommen som lege onkel.
    @ Tina jeg skal nok sende en sms.

    SvarSlet
  6. Miriam Søndergaard6. januar 2011 kl. 12.51

    Hej Jonna
    Det er bare så spændende, jeg kan huske som var det igår da vi gik og ventede på Mayzee`s mave skulle blive tyk. Og når den var tyk, ventede vi på hun skulle føde. Og når hun havde født ventede vi på de skulle vokse. Der er så mange "delmål" man går og glædes over og venter på med STOR spænding.
    Jeg glæder mig meget til at se hvilke små dejlige gutter og gutinder der kommer.
    Alle vores hvalpekøbere fik osse en mappe med billede af deres guldklump på fronten. Du kan bare sige til hvis du er interesseret i mapperne.
    Mange kram
    Miriam
    PS har købt en masse strudsekød hos Pia, Dalum Dyrehandel, det falder virkelig i Texas`s og Casey`s smag. Tak for smagsprøven ;-)

    SvarSlet
  7. Ja Miriam jeg glæder mig så meget til det hele!!!
    Jeg savner så meget at have 2 hunde og se den glæde de har af hinanden.
    send gerne en pris på mapperne :-)
    Strudsekød er bare lige i hundenes smag smagsprøven kan du takke Pia for.

    SvarSlet
  8. Det ser bare godt ud, her på din hjemmeside.
    Her på Lillegyden er vi også spændte.
    Vi har gjort klar på et lille badeværelse for der er alt for koldt i boksen.
    I næste uge regner vi med at få små hvalpe.
    Tess har mælk i patterne så den er god nok.

    Glæder mig også til at se din Tess´hvalpe.

    SvarSlet
  9. Ja det er da spændende Jette held og lykke med jeres hvalpe

    SvarSlet